آخرین اخبار
کد مطلب: 124667
خالدي سردشتي در نطق ميان‌دستور:
دشت‌هاي سرسبز لردگان در معرض تبديل به کوير هستند/ پزشکان لردگان ۱۱ماه حقوق نگرفته‌اند
تاریخ انتشار : 1395/11/25 08:12:54
نمایش : 2168
نماينده مردم لردگان در مجلس ضمن انتقاد از سوءمديريت منابع آبي استان چهارمحال و بختياري گفت: مشکلات شهرستان لردگان محدود به مديريت آب و خطر خشکسالي نيست.
به گزارش خبرنگار سلام لردگان، به نقل از  خانه ملت، محمدخالدي سردشتي در نشست علني ديروز (24بهمن‌ ماه) مجلس شوراي اسلامي، در نطق ميان دستور خود ضمن تبريک ايام دهه فجر و گراميداشت ياد شهداي انقلاب و جنگ تحميلي گفت: مردم ايران اسلامي با حضور پرشور در يوم الله 22 بهمن به نظام سلطه اعلام کردند که هميشه پايبند به ارزش هاي انقلاب اسلامي هستند.

نماينده مردم لردگان در مجلس شوراي اسلامي با بيان اين که ايران به برکت نظام جمهوري اسلامي از امن ترين کشورهاي منطقه است،گفت: نظام جمهوري اسلامي براساس نفي مکاتب مادي و الحادي شکل گرفته و براساس آموزه هاي ديني خوشبختي بشر به گونه اي نگريسته شده است که به امورمادي و امور معنوي بايد توجه کرد.

وي تصريح کرد: جامعه ايران نبايد از ارزش هاي اسلامي فاصله بگيرد زيرا نظام سلطه در پي استيلاي فکري و فرهنگي در جهان است .

خالدي سردشتي گفت: نظام سلطه در پي تغييرنگرش و نگاه مردم کشورهاي درحال توسعه است اما راه خوشبختي و سعادت ما در حفظ ارزش هاي اسلامي است.

وي با تاکيد بر توجه به حل مسائل اقتصادي گفت: در کشورما نارسايي هاي عمده اي به دوران طاغوت پهلوي ، جنگ تحميلي رژيم بعثي عليه ايران ، عنادورزي نظام سلطه ، تحريم هاي خصمانه ، ضعف مديريت ، بهره بري پايين ، عدم وجود نگاه راهبردي ، منفعت طلبي به جاي مصلحت انديشي وجود دارد که مسئوليت ما را به عنوان نمايندگان ملت در مجلس شوراي اسلامي سنگين تر کرده است.

اين نماينده مجلس دهم گفت: از ظرفيت هاي منحصر به فرد اقتصادي ايران اسلامي به بهترين شکل بايد استفاده شود تا صنايع کشورمان توسعه پيدا کند.

وي خاطرنشان کرد: بايد براساس تدوين اجرا و ارزيابي برنامه هاي کاربردي و اثربخش با حمايت مسئولين شايسته و دلسوز ايران اسلامي را به قله هاي پيشرفت در سطح خاورميانه و جهان برسانيم.

خالدي سردشتي گفت: اگرچه فجر انقلاب اسلامي بسياري از نارسايي ها و نابساماني ها را رفع کرده است اما عمق محروميت در بخش هايي از کشورمان همچنان مردم ايران به ويژه استان چهارمحال و بختياري را رنج مي دهد.

وي با مخاطب قرار دادن رئيس جمهوري تاکيد کرد: دولت تدبير و اميد براساس اصل خدامحوري و عدالت با تکيه بر تلاش مضاعف در جهت حل مشکلات موجود گام بردارد.

خشکسالي استان چهارمحال و بختياري به دليل سوء مديريت

نماينده مردم لردگان در مجلس گفت: استان چهارمحال و بختياري به عنوان يکي از استان هاي کم تر توسعه يافته داراي ظرفيت هاي ويژه اي در عرصه کشاورزي، دامپروري ، صنعتي و اکوتوريسم است اما همچنان مورد توجه قرار نگرفته است.

وي در ادامه افزود: مايه تاسف است که بيش از200روستاي استان چهارمحال و بختياري با تانکر آب رساني مي شود و دشت هاي حاصلخيز استان در آينده نزديک به کوير تبديل خواهد شد. اما اين استان که يک درصد خاک ايران اسلامي را تشکيل مي دهد بيش از 10درصد منابع آبي ايران را در اختيار دارد.

عضو کميسيون انرژي مجلس گفت: دشت هاي سرسبز و خاصلخيز شهرستان لردگان علي رغم وجود رودخانه هاي پرآب در آينده در معرض تبديل به کوير قرار گرفته است و ما دليلي جز عدم وجود مديريت کارآمد وزارت نيرو و وزارت جهاد کشاورزي نمي دانيم.

در استان چهارمحال و بختياري به دليل بافت ويژه انقلابي بايد دولت تدبير و اميد توجه جدي تري داشته باشد و در جهت رفع محروميت گام بردارد.مساله مديريت آب اين استان بدور از تمام بد اخلاقي ها بايد حل و فصل شود.

لزوم اعزام بازرس ويژه وزارت بهداشت به لردگان

خالدي سردشتي گفت: در شهرستان لردگان با وجود تمام تلاش هاي صورت گرفته پس از انقلاب همچنان درد و رنج وجود دارد و ما اين موضوع را در بحث بهداشت و درمان بيش از ساير موضوعات لمس کرده ايم.

وي در ادامه افزود: متاسفانه پزشکان و کارکنان مجموعه هاي بهداشتي به دليل سوءمديريت حدود يازده ماه است که حقوق خود را دريافت نکرده اند که به راحتي قابل حل است اما چاره انديشي صورت نگرفته است.

اين نماينده مجلس دهم با مخاطب قرار دادن وزير بهداشت،درمان و آموزش پزشکي گفت: اعزام بازرس ويژه در جهت بررسي وضعيت بهداشتي و درماني شهرستان لردگان و استان چهارمحال و بختياري توسط وزير بهداشت بايد در سريع ترين زمان ممکن صورت پذيرد.

وي در انتها تاکيد کرد: همکاران عزيز در رابطه با مسائل فرهنگيان که بر گردن همه ما حق دارند نبايد بي تفاوت باشيم و رفع مشکلات آنها بايد در دستور کار قرار گيرد. /

پايان پيام

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس